A Stellantis Szentgotthárdra hozza az 1,6 literes PureTech benzinmotor új generációjának gyártását

A Stellantis Szentgotthárdra hozza az 1,6 literes PureTech benzinmotor új generációjának gyártását

stellantisA világ 4. legnagyobb autóipari konglomerátuma, az újonnan létrejött Stellantis-csoport Magyarországra, Szentgotthárdra hozza az 1,6 literes benzinmotorok új generációjának gyártását. A hibrid autókba készülő motorból évi 200 ezret fognak készíteni, a jelenlegi évi 350 ezres 1,2 literes benzinmotor-gyártás megtartása mellett. A sorozatgyártás 2023 első felében indul, az 50 százalékos kapacitásbővítés jelentős létszámnövekedést hoz majd a jelenlegi 800 munkavállaló mellett.

A Stellantis az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles és a francia PSA autóipari konszern egyesülésével jött létre januárban. A Stellantis-csoportnak több mint 30 országban vannak gyárai, világszerte 400 ezer alkalmazottat foglalkoztatnak, 14 autómárkát gyártanak - köztük a Fiat, Chrysler, Opel, Peugeot, a Citroën, Jeep, Maserati és Alfa Romeo márkákat -, a fenntartható mobilitás szempontjából pedig a világelső pozíciót célozzák meg.

A huszonnyolc éves motorgyártási tapasztalattal rendelkező szentgotthárdi üzem gyártó- és szerelősorain 2020 januárjának első napjaitól álltak át a - négyszer is az „Év Motorjának" megválasztott - háromhengeres 1,2 literes turbó PSA EB-benzinmotor, valamint EP-hengerfejek gyártására. Ezzel az üzem gyakorlatilag lecserélte az addigi gyártási palettáját, s jelenleg a Stellantis európai motorgyárai közül a szentgotthárdi gyár az egyike azon gyáraknak, amelyek az 1,2 literes PureTech motorcsaládba tartozó benzinmotort gyártják - 350 ezres éves kapacitással.

Az új generációs, 1,6 literes PureTech benzinmotorok gyártásának Magyarországra helyezése bővítést jelent Szentgotthárdon, ezt ugyanis a jelenlegi, 1,2 literes motorok gyártásának megtartása mellett tervezik megvalósítani. Az új motortípus elsősorban hibrid autókhoz készül, a 2023. első felére tervezett sorozatgyártás indítása után az éves gyártási kapacitás eléri majd a 200 ezer darabot.

A motor fő komponenseit, a főtengelyt, a forgattyúsházat és a hengerfejet Szentgotthárdon fogják megmunkálni és itt történik majd a motor összeszerelése és tesztelése is. Az új motor gyártása a meglévő sorok átalakítása révén történik majd. A tervezési és kivitelezési munkák zömét a gyár mérnökei és szakemberei házon belül fogják elvégezni.