Budapesten fejleszti az önvezető autók mesterséges intelligenciáját a Continental

Budapesten fejleszti az önvezető autók mesterséges intelligenciáját a Continental

dr. Keszte Róbert, a Continental Automotive Hungary ügyvezetó igazgatója

Az autóipar globális szinten meghatározó német óriásvállalata, a Continental Magyarországon létesíti legújabb kutatás-fejlesztési központját az önvezető autók fejlesztéséhez kapcsolódóan. A központ a fejlett vezető támogató rendszerekkel foglalkozó üzletág (ADAS) globális hálózatának részeként, a mesterséges intelligencia alapú mély gépi tanulás (deep machine learning) elemzésének és fejlesztésének lehetőségeit fogja vizsgálni. Májusig mintegy 100 szoftver, hardver és big data szakértőt toboroznak, akik Budapestről formálhatják az önvezető technológiák jövőjét.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter

A több mint 100 éves múltra visszatekintő, hannoveri központú Continental AG gumiabroncs-gyártó vállalatból mára a világ 5 vezető TIER-1 beszállítójának egyike vált. A vállalatcsoport autóipari jelentőségét jól mutatja, hogy 1997-ben kulcsszerepet játszott a hibrid meghajtású rendszerek technológiájának kifejlesztésében. A frankfurti tőzsdén jegyzett Continental 2017-ben várhatóan több mint 44 milliárd euró árbevételt realizált, 56 országban több mint 233 000 főt foglalkoztatva.

Az ADAS üzletág már évek óta épít a gépi tanulásra és a neurális hálózatok tudományára. Az intelligens járműveknek tudniuk kell, hogy az őket körülvevő, közlekedésben résztvevők hogyan fognak viselkedni. A komplex vezetési környezetben a döntéseket nem lehet csupán egy tárgy vagy egy érzékelő alapján meghozni. A mély gépi tanulásra alapozott módszerek különböző szinteken nyújtanak segítséget ezeknek a komplex helyzeteknek a megoldásához – a környezeti érzékelőktől kezdve a vezetési stratégián át a tényleges járműirányításig. A mély tanulási módszerek átméretezhetőek, így a több adat és a nagyobb számítási teljesítmény jobb teljesítményt fog eredményezni.

A budapesti mesterséges intelligencia központ a már kiépült globális szoftvergyártó hálózatba kerül integrálásra. Az új fejlesztőközpontnál a mintegy 100 szoftver, hardver és big data szakértő fókusza a mély gépi tanulásra, azon belül is a biztonság szempontjából kritikus, valós idejű szoftveres alkalmazásokra helyeződik majd.

Azért választottuk Budapestet, mert itt már adott egy aktív autóipari környezet, számos egyetem és kutatóközpont, valamint az általunk keresett specialisták is rendelkezésre állnak

– mondta Markus Strothjohann, magyarországi HR vezető.

A vállalat és a kormányzat képviselői a beruházás bejelentésén

A vállalat és a kormányzat képviselői a beruházás bejelentésén

A Continental új budapesti kompetencia központja tovább javítja Magyarország versenyképességét, és megerősíti az önvezető technológiákhoz kapcsolódó kutatási és fejlesztési tevékenységben betöltött központi szerepét, amely területen már több mint ezer mérnök dolgozik. A projekt fontos mérföldkő a magyar autóipar számára is, hiszen kiváló példája annak, hogy a „Made in Hungary" korszakából az „Invented in Hungary" periódusába történő előrelépés nem csupán egy stratégiai cél, hanem a jelenben már zajló folyamat

– mondta el Ésik Róbert, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) elnöke.

A Continental magyarországi érdekeltségeinek felépítését 1991-ben kezdte, jelenleg 6 vállalattal van jelen Magyarországon, és 7 telephelyet működtet. Makón, Nyíregyházán, Szegeden és Veszprémben folytat gyártó tevékenységet, valamint Veszprémben 2003 óta kutatás-fejlesztési kapacitást is telepítettek. A mintegy 8000 főt foglalkoztató vállalat folyamatosan fejleszti magyarországi egységeit magas hozzáadott értékű és kutatás-fejlesztési tevékenységekkel.