Hét magyar startup is bemutatkozott az Audi Innovációs Napon

Hét magyar startup is bemutatkozott az Audi Innovációs Napon

Aero Glass szenzorok

Az Audi AG, a Volkswagen csoporttagjaként folyamatosan keresi azon vállalatokat, melyek sikerrel tudnának bekapcsolódni a beszállítói láncba, hogy a járműipar csúcsát jelentő fejlesztéseken dolgozzanak. Ennek eredményeként, a VW Közép-Európai Beszerzési Irodájával és a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel (HIPA) közösen szervezett kétnapos rendezvény keretében szeptember 5-6-án a Groupama Arénában 15 régiós startup kap lehetőséget a bemutatkozásra a vállalat képviselői előtt.

OptoForce robot akcióban

OptoForce robot akcióban

A folyamatos innováció ma már elengedhetetlen minden, a beszállítói láncban szereplő vállalat számára. A járműipar közeljövőjét jelentő elektromobilitás, valamint az önvezető technológiák új típusú beszállítókat igényelnek, leginkább elektronikai és informatikai fejlesztésekhez kapcsolódóan. A pezsgő magyar startup ökoszisztéma számos agilis és innovatív vállalkozás kapacitásait kínálja, némelyikük már nemzetközi szinten is ismert és elismert. A HIPA beszállítói osztályának segítségével hét élvonalbeli magyar startup mutatkozhat be az Audi Innovációs Napon.

Kyle Schellhammer, Electric Procurement Innovation Manager, Audi AG

Kyle Schellhammer, Electric Procurement Innovation Manager, Audi AG

A német prémiummárka a járműipar csúcsát jelentő fejlesztésekhez keres új partnereket Európában, hogy a friss kapacitások bevonásával megőrizhessék piacvezető pozíciójukat. A Groupama Arénába szervezett kétnapos rendezvényen 15 régiós startup képviselőivel találkoznak az Audi közép-európai beszerzési vezetői. A első nap „Hungarian only", ugyanis a kiválasztott cégek közel fele, hét vállalat Magyarországról érkezik, így egy külön napot szentelnek nekik a szervezők. Az Aero Glass, az AImotive, a Commsignia, az Evopro, a Grantedby.me, az Optoforce és a Sparkon kapnak lehetőséget fejlesztési és szolgáltatási portófiójuk prezentálására.

A befektetésösztönzés mellett a HIPA kiemelt feladata a beszállítással foglalkozó magyar kis-és középvállalkozások szerepének erősítése, ezen keresztül pedig a hazai hozzáadott értékhányad emelése. Az autógyártók egyre nagyobb arányban szervezik ki a termék- és kutatás-fejlesztési tevékenységeket: átlagosan a végső termék értékének 30%-át adja maga a gyártó, több mint kétharmadát a beszállítók állítják elő, ezáltal a teljes beszállítói piramis folyamatos innovációs nyomás alatt dolgozik. Ezt a folyamatot kihasználva, különböző képzésekkel igyekszik helyzetbe hozni a magyar kkv-kat a HIPA beszállítói osztálya.

Ésik Róbert, a HIPA elnöke

Ésik Róbert, a HIPA elnöke

A magyar nemzetgazdaság gerincoszlopát adó járműipar mind termelési érték, mind pedig növekedési ütem tekintetében kiemelkedik a többi ágazat közül, amit a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) által sikeresen letárgyalt befektetések is jól mutatnak: 2016-ban az összesen 71 projekt közül 25 az autóiparhoz kapcsolódik. Ezen beruházások eredményeként mintegy 2 milliárd euró kerül befektetésre, és több mint 7700 munkahely jön létre a következő években. Emellett a szektor termelési értéke is rekordot döntött a tavalyi évben: a 26 milliárd euró jelentős növekedést jelent a 2014-ben elért 22 milliárd euróhoz képest.