Hivatalosan is átveszi az épülő gyár területét a BMW Group Debrecenben - VIDEÓRIPORT

Hivatalosan is átveszi az épülő gyár területét a BMW Group Debrecenben - VIDEÓRIPORT

Michele Melchiorre, a BMW Group debreceni gyárának igazgatója, Papp László, Debrecen polgármestere és Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter

A BMW Group debreceni gyárának építéséhez kapcsolódó előkészületi folyamatok újabb fontos mérföldkőhöz érkeztek: Debrecen városának sikeres földterület-előkészítési munkálatai után a BMW Group május végéig hivatalosan is birtokba veszi a területet. A néhány éven belül felépülő, egymilliárd euró értékű új üzemben akár évente 150 000 darab jármű gyártására lesz kapacitás, és több mint 1000 új munkahely jön létre.

A több mint száz éves múltra visszatekintő, müncheni székhelyű BMW Group a világ vezető prémium autó- és motorkerékpár-gyártó vállalata, amely 15 országban összesen 31 gyártó és összeszerelő központot üzemeltet, a világ 140 országában forgalmazva termékeit. A BMW, a MINI, a Rolls-Royce és a BMW Motorrad márkák tulajdonosaként a vállalatcsoport 2019-ben közel 104,2 milliárd euró árbevételt realizált, globálisan mintegy 126 000 főt foglalkoztatva.

A BMW Group európai gyárhálózatának legújabb egységeként a Debrecenben épülő gyár mind a digitalizáció, mind a fenntarthatóság, mind pedig a rugalmasság tekintetében új járműipari mércét állít fel. A járműgyártás csúcsát jelentő technológiák lehetővé teszik, hogy egyazon gyártósoron, akár felváltva készüljenek mind a hagyományos robbantómotorral, mind pedig az elektromotorral ellátott prémium autók. Az egymilliárd eurós beruházással felépülő üzemben az előzetes tervek szerint 1000 új munkahelyet létrehozva évente 150 000 autó készülhet; ez azonban csak a kezdeti kapacitás.

Rendkívül elégedettek vagyunk az projekthez kapcsolódó, már megvalósult folyamatokkal, melyeknek köszönhetően az eredeti tervek szerint kezdhettük meg az építkezés első lépéseit. Továbbra is elkötelezettek vagyunk a debreceni gyár mellett, a koronavírus-járvány okozta gazdasági helyzet azonban hatással van az építkezésre, így a munkálatok ütemtervét eszerint kell újragondolnunk. A teljes megvalósulási időterv jelenleg felülvizsgálat alatt áll, hónapokban mérhető csúszást feltételezünk

– részletezte Michele Melchiorre, a BMW Group debreceni gyárigazgatója.

Az elmúlt 12 hónap során a 400 hektárnyi földterület egészét kiegyenlítették és az infrastruktúrához kapcsolták, a munkagépek több mint 2 098 000 köbméter földet termeltek ki és forgattak vissza, a mérnökök pedig mintegy 123 kilométer hosszú földalatti csőhálózatot fektettek le és hozzávetőlegesen 12 kilométernyi esővíz-elvezető árkot alakítottak ki. Az első 500 cölöpöt, amelyek az épülő gyár stabilitását garantálják majd, ugyancsak elhelyezték.

Németország és Kína után Magyarország a világ harmadik országa, ahol a három német prémium autógyártó, az Audi, a BMW, és a Mercedes-Benz egyaránt önálló gyártóegységgel rendelkezik. Új üzemével a BMW már az ötödik gyártó OEM Magyarországon, újabb fejezetet nyitva a magyar járműgyártás történetében az Audi, a Suzuki, az Opel és a Mercedes-Benz évtizedek óta íródó sikerei mellett.