Magyarországon létesíti közép-európai szolgáltató központját a Tesco - VIDEÓ RIPORT

Magyarországon létesíti közép-európai szolgáltató központját a Tesco - VIDEÓ RIPORT

Szijjártó Péter és Matt Simister, a Tesco közép-európai vezérigazgatója

Budapestet választotta a régiót támogató új közép-európai üzleti szolgáltató központjának helyszínéül a Tesco. A brit kiskereskedelmi vállalat IT technológiai, pénzügyi és humán erőforrás funkciókat ellátó egysége a tervek szerint áprilisban kezdi meg működését, és mintegy 800 új, magas hozzáadott értékű munkahelyet hoznak létre a következő időszakban.

Az idén 100 éve alapított Tesco első áruháza 1929-ben nyílt meg Londonban. Napjainkra a Tesco-csoport Európa és Ázsia nyolc országában van jelen a kiskereskedelem meghatározó szereplőjeként, több mint 6800 üzlettel. A 2017/18-as üzleti évben a Tesco árbevétele 51 milliárd font volt, összesen 440 000 fő foglalkoztatása mellett.

A budaörsi székhelyű Tesco-Globál Áruházak 1995-ben nyitotta meg első magyarországi üzletét, azóta pedig hazánk legnagyobb kiskereskedelmi hálózatát építette ki, jelenleg már mintegy 800 hazai beszállítóval dolgoznak együtt. A 2017/18-as üzleti évben az árbevétel 623 milliárd forint volt, a foglalkoztatottak létszáma körülbelül 16 000 fő. A legutóbbi adatok szerint a Tesco jelenleg Magyarországon 112 hipermarketet, 35 szupermarketet, 59 expressz boltot üzemeltet.

Legújabb beruházásával az Egyesült királyságbeli vállalat egy újabb szektorba lép be hazánkban. Az egyesített régiós üzleti szolgáltató központ (business services centre – BSC) 800 új pozíciót hoz létre, a bérszámfejtés- és munkaügyi adminisztráció, termékértékesítéshez kapcsolódó adminisztráció, ügyfélszolgálat, valamint IT területhez kapcsolódó támogatói tevékenységek területein.

A közép-kelet európai régióban hazánk rendelkezik az egyik legérettebb BSC piaccal, az elmúlt két évtized dinamikus fejlődése a közelmúltban sem veszített lendületéből. Ma Magyarországon mintegy 110 üzleti szolgáltató központ működik, amelyek mintegy 50 000 főnek adnak munkát, jellemzően az Y generációhoz tartozó (1980 és 1999 között született), nyelveket beszélő, diplomás fiataloknak. Az átlagosan öt, de akár több mint harminc nyelven szolgáltató egységek nagymértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy minél több tehetséges, jól képzett munkaerő találjon karrierlehetőséget Magyarországon. A magas fizetés, a gyors előrelépési lehetőségek, az idegen nyelvek használata és a nemzetközi kilátások a mai fiatalok számára hosszú távon is vonzó alternatívát jelentenek.