Sikertörténet a magyar-amerikai gazdaság-üzleti együttműködés

Az Amerikai-Magyar Üzleti Tanács (US-Hungary Business Council, USHBC) célja a magyar kormány és az amerikai üzleti közösség közötti aktívabb párbeszéd elősegítése egy olyan intézményesített platform keretében, ahol a rendszeresített találkozók, évente Budapestre szervezett üzleti missziók alkalmával a két fél közvetlen és állandó interakciós lehetőséget építhet ki. A platform létrehozása a hozzáférhetőség, kiszámíthatóság és párbeszéd fontosságának irányába tett egyértelmű, pozitív kormányzati szándék üzenetét hordozza. A Tanács jelenleg 12 amerikai vállalatból áll.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az egyeztetések után tartott sajtótájékoztatón elmondta: Magyarországot sokat bírálják a konzultáció hiányára hivatkozva, azonban az amerikai vállalkozói együttműködések ezt cáfolják, a cégekkel rendszeresek az egyeztetések, ezt az üzleti tanács is visszaigazolta. A jövő évi adóváltozások egy része is amerikai cégek által tett javaslatok eredménye, például, hogy a 2017-es költségvetésben a kutatás-fejlesztést végző vállalatok adókedvezmény-lehetőségei csaknem megduplázódnak, valamint azok a cégek is jelentős adókedvezményt kapnak, amelyek mobilizálni tudják a munkaerőt, enyhítve ezzel a földrajzilag eltérő munkaerő-kapacitást - tette hozzá.
Eric Stewart, az Amerikai-Magyar Üzleti Tanács elnöke megjegyezte: Magyarország nagyon jó partnere az Amerikai Egyesült Államoknak stratégiailag, gazdaságilag, katonailag, valamint pozitívan értékelik az ország elkötelezettségét a további szoros együttműködés iránt.
Mára az Amerikai Egyesült Államok vált az Európai Unión kívüli legnagyobb befektetővé Magyarországon, az USA-ból származó befektetések összértéke meghaladja a 9 milliárd dollárt, jelenleg 1600 amerikai vállalat mintegy 100 ezer magyar embernek ad munkát. Egyúttal hazánk számára az egyesült Államok a legfontosabb EU-n kívüli exportpiac, egyben második legfontosabb kereskedelmi partner és harmadik legfőbb importforrás. A kormány eddig a legtöbb – szám szerint tíz – stratégiai együttműködési megállapodást amerikai és német vállalatokkal kötötte, az elsőt az amerikai Coca-Colával.