Suhanós időket él az európai kerékpár ipar

Suhanós időket él az európai kerékpár ipar

Giro

Budapest 2022-ben első alkalommal látja vendégül a Giro d’Italiát, a Tour de France után a világ második legrangosabb kerékpáros versenyét. A HIPA ebből az alkalomból az RCS Sporttal és az Európai Kerékpár-ipari Szövetséggel (CONEBI) közösen rendezett eseményt annak megvilágítására, hogy mely tényezők alakítják a szektort Európában és Magyarországon. Magas rangú vendégeink egyetértettek abban, hogy a gazdasági kihívások ellenére most kivételesen jó alkalom kínálkozik a nagyobb növekedésre és fenntarthatóságra, és ezt a lehetőséget feltétlenül meg kell ragadni.

Gondolta-e, hogy az európai utakon 2020-ban mintegy 4 millió e-bicikli futott? Ahogy az RCS Sport ügyvezető igazgatója, Paolo Bellino maga is elismerte, alighanem jobban járt volna, ha egy ilyen járgánnyal érkezik az eseményre, hiszen a dugóktól szenvedő városokban az autónál praktikusabb közlekedési eszközről van szó, főleg, ha nagyon oda akarunk érni időben valahova.

Úgy tűnik, egyre többen osztják a fenti nézetet, mivel az e-bringák száma az évtized végére Európában elérheti a 18 milliós határt. Ahogy azonban Ton Abeek, az e-kerékpárok piacvezető gyártója, az Accell Csoport vezérigazgatója rámutatott, jobb infrastruktúrára, több állami támogatásra és nagyobb társadalmi tudatosságra van szükség, hogy a kerékpározás egy természetes választás legyen a mobilitási lehetőségek közül.

Az esemény prominens előadói között egyetértés volt, hogy az e-kerékpárok képesek vonzóbbá tenni a biciklizést a szélesebb közönség számára.

Az e-bicikli az európaiak gyermeke, és gondoskodnunk kell róla, hogy a jelenlegi kedvező piaci viszonyok fennmaradjanak

– mutatott rá a CONEBI elnöke, Erhard Büchel.

Giro panel2

Az e-biciklik óriási potenciállal bírnak, hogy megszerettetsék a kerékpározást a szélesebb közönséggel

A Bosch ugyanakkor az e-bringákat mintegy IoT eszközként kezeli, amely az automatizálhatósággal, hálózatba kapcsolhatósággal és személyre szabhatósággal kipipálja a digitális gazdaság fő jellemzőit.

Saját fejlesztésű fedélzeti számítógépünk a vonatkozó okos rendszerrel kiegészülve egy sor digitális szolgáltatást nyújtását teszi lehetővé, ami a biciklizést biztonságosabbá, kényelmesebbé és személyre szabottabbá teszi. Újra definiáltuk az e-mobilitást

– emelte ki Szászi István, a Bosch Csoport Magyarországért és adriai régióért felelős képviselője. 

Szászi István

A Bosch okos e-bringák építésével újra definiálta az e-mobilitást, emlékeztetett Szászi István

Bonnie Tu a világ legnagyobb bicikligyártója, a 2021-ben 4,9 millió darabos kibocsátást elérő Giant elnöke, aki online kapcsolódott be, hogy megossza elképzeléseit a gyorsan változó iparágról.

Európa élen jár abban, hogy a kerékpár egy olyan eszközzé váljon, amely környezetvédelmi problémákat old meg

– hangsúlyozta. Cége mindenesetre kiveszi a részét az erőfeszítésből, a Giant 48 millió eurós gyöngyösi beruházása ugyanis a közeljövőben évi 1 millióval növelheti a vállalat éves darabszámát.

Bonnie Tu

A Giant elnöke, Bonnie Tu online kapcsolódott be, és optimista jövőképet vázolt

Tu asszony várakozásai szerint a mostani keresletmegugrás lassulni fog, a növekedés azonban hosszú távon folytatódik. Az európai eladások valóban rekord magasságokban járnak, ami a CONEBI 2020-as adatai szerint 22 millió darabot jelent. Paolo Bellino ennek kapcsán megjegyezte, hogy a kiegészítők és a viselhető okostechnológia terén is óriási lehetőségek kínálkoznak, nem beszélve a turizmusról, amelyek mind-mind vonzó bevetélekkel kecsegtetnek.

Fel kell keltenünk a döntéshozók érdeklődését, az emberekben pedig tudatosítanunk kell a kerékpározás előnyeit. Ez egy ritka kedvező pillanat, amelyet meg kell ragadnunk

– tette hozzá. 

Bellino

Paolo Bellino (középen) úgy véli, a szektornak meg kell ragadnia a mostani kedvező pillanatot

A szakemberek nem győzték hangsúlyozni az ellátási láncok rövidítésének fontosságát, mivel a jelenlegi zavarok hatalmas károkat okoznak. A beszerzés és termelés áthelyezése természetesen segíthet, de a költségek jelentős csökkenése belátható időn belül nem várható, mint ahogy az sem, hogy a dolgok visszatérnek a rendes kerékvágásba.

Ésik Róbert

A HIPA kerékpárgyártási projektekkel is foglalkozik

Eközben a HIPA mindent megtesz, hogy kiszolgálja a befektetők igényeit.

Számos szakpolitikai elem támogatja a vállalatokat Magyarországon, amelyek természetesen a kerékpárgyártást is segítik

– mondta Ésik Róbert, a HIPA elnöke, aki emlékeztetett arra, hogy a lokációválasztás, a pénzügyi eszközök beazonosítása, a beszállítói kapcsolatok fejlesztése, valamint a kormányzattal való kapcsolattartást a szervezet ügyfelei számára kínált csomag részét képezi, akik ezen túl az általános vállalkozásbarát környezetből is profitálhatnak.

Roche

A kerékpáros legenda Stephen Roche moderálta az eseményt

Nagy megtiszteltetés volt az esemény moderátoraként üdvözölni az ún. Triple Crown Winner Stephen Roche-t, ami azt jelenti, hogy ugyanabban az idényben (jelen esetben 1987-ben) hármat megnyert a legrangosabb kerékpáros körversenyek közül: a Giro d’Italiát, a Tour de France-t és az UCI országúti kerékpár világbajnokságot. Rajta kívül a világon mindössze egy ember, Eddy Merckx mondhatja el magáról, hogy Triple Crown Winner.

Nézze meg a teljes felvételt angol nyelven!