Tíz éve tartó sikertörténet a BP magyarországi szolgáltatóközpontja - VIDEÓRIPORT

Tíz éve tartó sikertörténet a BP magyarországi szolgáltatóközpontja - VIDEÓRIPORT

Tíz éve tartó sikertörténet a BP magyarországi szolgáltatóközpontja

Alig egy évtized alatt a globális hálózat legnagyobb létszámú egységévé fejlődött a British Petrol (BP) magyarországi központja. A tíz éve alapított budapesti, valamint a két éve indult szegedi iroda együttesen már 2500 főt foglalkoztat, így Magyarország a vállalat számára legfontosabb országok közé tartozik. A BP a 10. magyarországi jubileumát ünneplő szegedi eseményen bejelentette, hogy legújabb hazai fejlesztése keretében napelemeket telepít szegedi irodája tetőszerkezetére, ezzel 45 tonnával csökkenti éves széndioxid kibocsátását.

A londoni székhelyű British Petrolt (BP) 1908-ban alapították, az eltelt egy évszázad alatt pedig a világ egyik legnagyobb olajvállalatává növekedett. Részvényeit a Londoni, a New York-i és a Frankfurti Értéktőzsdén jegyzik. A BP világszerte több mint 78 országban hozzávetőlegesen 18 700 kereskedelmi egységgel van jelen, és mintegy 73 000 embert foglalkoztat.

A BP 1991 óta van jelen Magyarországon a Castrol termékcsalád képviseletében. A Global Business Services (GBS) Europe-hoz tartozó budapesti egységét - az első GBS irodák között - 2009-ben alapították. A sikeres főváros működésre alapozva 2017-ben Szegeden, a régi ruhagyár felújított, átalakított épületében indult el a BP második magyarországi irodája. Az új központban a megcélzott 500 fős munkavállalói létszámot 2020-ra tervezték elérni, azonban ez már idén sikerült. A foglalkoztatottak létszámát tekintve a két hazai helyszín a Magyarországot a BP számára az öt legfontosabb ország, Szegedet pedig a tíz legjelentősebb város közé emeli. Ezen eredmények alapján a BP egyúttal egyike lett Magyarország öt legnagyobb szolgáltatóközpontot üzemeltető vállalatának is.

A BP a Szegedi Tudományegyetemmel is együttműködik, így a közös kurzusoknak köszönhetően eddig négy félév alatt mintegy 80 hallgató ismerhette meg a szolgáltatóközpontok működését, illetve nyerhetett betekintést egy globálisan működő, nemzetközi energetikai nagyvállalat mindennapjaiba.

A BP GBS az egész európai kontinens támogatását ellátja. Mintegy 16 nyelven nyújt pénzügyi, könyvelési, beszerzési, adóügyi szolgáltatásokat, illetve a HR-t és a kereskedelmet érintő támogatást, továbbá ügyfélszolgálatot is biztosít.