Tovább erősödnek a hazai pozíciók az e-autó gyártásban a Chervon legújabb bővítésével

Tovább erősödnek a hazai pozíciók az e-autó gyártásban a Chervon legújabb bővítésével

chervon auto

A Chervon Auto első Kínán kívüli üzemének tavaly októberi alapkőletételét követően a cég máris bővíti magyarországi termelőbázisát. A beruházás második fázisában az elektromos járművekhez használt fémöntvények gyártására hoznak létre új kapacitásokat 49,2 millió euró értékben Miskolcon, ami a tervek szerint 122 munkahely létrehozását vonhatja maga után.

A Chervon Auto elektromos autókba építhető járműipari fém alkatrészek, valamint öntött és gépi megmunkálású alkatrészek gyártását fogja végezni a borsod-abaúj-zempléni megyeszékhelyen. A napokban a sanghaji tőzsdén bejelentett második beruházással az első fázis kapacitásai bővülnek, illetve beüzemelik Magyarország egyik legnagyobb daruját is. Ennek megfelelően az első fázis közel 26 ezer négyzetméteres csarnoka több, mint 31 ezer négyzetméteresre nő, amelynek építése már meg is kezdődött.

Ahogy Gaál Gyula, a Chervon Autó Precíziós Technológia (Európa) Kft. cégvezetője rámutatott, az EU 2050-re meghirdette a karbonsemlegességet, illetve további célkitűzés, hogy 2030-ra a gépkocsipark 50%-a elektromos meghajtású legyen, így a Chervon beruházásának időzítése nem is lehetne kedvezőbb. Ezért is tölti el örömmel, hogy sikerült a projektet megvalósítani Magyarországon.

Európa és Kína lesz az e-járművek legnagyobb felvevőpiaca, így a kelet-közép-európai cégeknél óriási potenciál van az ilyen irányú gyártás lokalizációjára

– mondta Gaál Gyula.

A most bejelentett kapacitásbővítés 2024-től érezteti hatását, amikortól is 30%-ot ad hozzá az első fázis során telepített kapacitás árbevételéhez, majd 2026-ra ez az arány 100%-ra emelkedik – összegezte a várakozásokat a szakember.