Új szegmenssel bővül a Hankook egyetlen európai termelőegysége - VIDEÓ RIPORT

Új szegmenssel bővül a Hankook egyetlen európai termelőegysége - VIDEÓ RIPORT

Új szegmenssel bővül a Hankook egyetlen európai termelőegysége

Teherabroncs-gyártó egységgel bővíti rácalmási üzemét a dél-koreai prémium gumiabroncsgyártó vállalat. A 2007-ben megnyílt, első és egyetlen európai gyár történetében ez már a negyedik fejlesztés. Az egység meghatározó szerepet játszik a Hankook Tire hosszú távú stratégiájában, miszerint az európai piaci igényeket helyben elégítsék ki a teherabroncs és buszabroncs ágazatban is, akár eredeti felszerelésként. A 89 milliárd forintos bővítés munkálatai 2018 első felében kezdődnek, míg a gyártás várhatóan két évvel később indul, 150 új munkahelyet létesítve.

A Chosun Tire Company néven alapított Hankook Tire vezető szerepet kapott a közlekedés fejlődésében, elsőként fejlesztették ki Koreában a téli, tömlő nélküli és radiál gumiabroncsokat. A szöuli központú vállalat ma már személygépkocsik, kisteherautók, tehergépkocsik és buszok számára egyaránt készít abroncsokat. A Hankook Tire a világ 7. legnagyobb abroncsgyártójaként vezető prémium autógyártók partnere, így számos modell Hankook abroncsokon gördül le a gyártósorról.

A Hankook 2006-ban Magyarországot választotta európai gyárának helyszínéül, így a 885 millió eurós befektetésből a Dunaújváros melletti Rácalmáson a világ egyik legkorszerűbb abroncsgyára épült. A gyár 2007 júniusában kezdte meg működését és az azóta megvalósult fejlesztések eredményeként már több mint 3300 alkalmazottat foglalkoztat. A közel 900 méret- és modellváltozat a személygépkocsik, SUV-ok és könnyű tehergépkocsik szegmensét egyaránt lefedi. A kezdeti időszak óta a kapacitás 3,5-szeresére nőtt, miközben a gyár kiváló gyártási minőséget biztosít.

A legutóbbi, harmadik beruházási ütem 2015 tavaszán fejeződött be, ezzel a magyar gyár éves gyártókapacitása elérte a 19 milliós darabszámot, amivel lefedi az európai keresletet, ami a vállalat globális bevételének közel harmadát adja.

Az elmúlt évek során a vállalat az európai közép- és nagyméretű tehergépkocsi- és buszabroncs-szegmensben is megerősítette pozícióját: 2013-tól Európa a legnagyobb pótkocsi gyártója, a Schmitz Cargobullnak, 2014-től a Mercedes-Benz és az MAN, 2016-tól pedig a Scania választotta gyári gumiabroncs-beszállítójává a Hankookot. Jelenleg az egyik koreai gyár látja el az európai teherabroncs piacot, ezt váltja ki az új magyarországi üzem. Az építkezés 2018 júniusában kezdődik, a termelés a tervek szerint 2020 júniusától indul.