Új szegmenssel bővül a Hankook egyetlen európai termelőegysége - VIDEÓ RIPORT

Új szegmenssel bővül a Hankook egyetlen európai termelőegysége - VIDEÓ RIPORT

2018. 03. 23.

Új szegmenssel bővül a Hankook egyetlen európai termelőegysége

Teherabroncs-gyártó egységgel bővíti rácalmási üzemét a dél-koreai prémium gumiabroncsgyártó vállalat. A 2007-ben megnyílt, első és egyetlen európai gyár történetében ez már a negyedik fejlesztés. Az egység meghatározó szerepet játszik a Hankook Tire hosszú távú stratégiájában, miszerint az európai piaci igényeket helyben elégítsék ki a teherabroncs és buszabroncs ágazatban is, akár eredeti felszerelésként. A 290 millió eurós bővítés munkálatai 2018 első felében kezdődnek, míg a gyártás várhatóan két évvel később indul, 150 új munkahelyet létesítve.

A Chosun Tire Company néven alapított Hankook Tire vezető szerepet kapott a közlekedés fejlődésében, elsőként fejlesztették ki Koreában a téli, tömlő nélküli és radiál gumiabroncsokat. A szöuli központú vállalat ma már személygépkocsik, kisteherautók, tehergépkocsik és buszok számára egyaránt készít abroncsokat. A Hankook Tire a világ 7. legnagyobb abroncsgyártójaként vezető prémium autógyártók partnere, így számos modell Hankook abroncsokon gördül le a gyártósorról.

A Hankook 2006-ban Magyarországot választotta európai gyárának helyszínéül, így a 885 millió eurós befektetésből a Dunaújváros melletti Rácalmáson a világ egyik legkorszerűbb abroncsgyára épült. A gyár 2007 júniusában kezdte meg működését és az azóta megvalósult fejlesztések eredményeként már több mint 3300 alkalmazottat foglalkoztat. A közel 900 méret- és modellváltozat a személygépkocsik, SUV-ok és könnyű tehergépkocsik szegmensét egyaránt lefedi. A kezdeti időszak óta a kapacitás 3,5-szeresére nőtt, miközben a gyár kiváló gyártási minőséget biztosít.

A legutóbbi, harmadik beruházási ütem 2015 tavaszán fejeződött be, ezzel a magyar gyár éves gyártókapacitása elérte a 19 milliós darabszámot, amivel lefedi az európai keresletet, ami a vállalat globális bevételének közel harmadát adja.

Az elmúlt évek során a vállalat az európai közép- és nagyméretű tehergépkocsi- és buszabroncs-szegmensben is megerősítette pozícióját: 2013-tól Európa a legnagyobb pótkocsi gyártója, a Schmitz Cargobullnak, 2014-től a Mercedes-Benz és az MAN, 2016-tól pedig a Scania választotta gyári gumiabroncs-beszállítójává a Hankookot. Jelenleg az egyik koreai gyár látja el az európai teherabroncs piacot, ezt váltja ki az új magyarországi üzem. Az építkezés 2018 júniusában kezdődik, a termelés a tervek szerint 2020 júniusától indul.

Iparági cikkek

N
Szintet lép a Feintool tokodi operációja

34,1 millió euró értékű kapacitásnövelő beruházást hajt végre tokodi üzemében a svájci tulajdonban lévő Feintool. A préselt elektroacél lemeztermék és a formázott acél alkatrészek piacvezetője 6.740 m2-rel bővíti gyárát az Esztergomi járásban, az új egység 2025 ...

2024. 12. 17.

Járműipar #Járműipar #Feintool #Tokod #acél alkatrész gyártás #34,1 millió euró #csúcstechnológiás gyártás
N
Száznál is több hazai cég vett részt a BYD budapesti beszállítói fórumán

Kimagasló érdeklődés mellett, több mint száz hazai vállalkozás részvételével tartották meg az első európai autógyártó üzemét Szegeden építő BYD kétnapos budapesti beszállítói fórumát. A rendezvényen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kiemelte, hogy...

2024. 10. 16.

Járműipar #Járműipar #BYD #Szeged #Autógyártók #E-mobilitás #Járműipari beszállító
N
Növeli magyarországi jelenlétét az indiai járműipari beszállító

A Motherson cégcsoport részét képező SMR Automotive Mirror Technology Hungary Bt. 33,3 millió eurós magyarországi beruházást jelentett be. Az indiai járműipari beszállító fejlesztésének célja a termelési és logisztikai kapacitások bővítése, valamint automatizáci...

2024. 06. 06.

Járműipar #Járműipar #SMR Automotive Mirror Technology #33,3 millió euró #Járműipari beszállító #Visszapillantó tükrök #Mosonmagyaróvár