A Stellantis Szentgotthárdra hozza az 1,6 literes PureTech benzinmotor új generációjának gyártását

A Stellantis Szentgotthárdra hozza az 1,6 literes PureTech benzinmotor új generációjának gyártását

2021. 03. 01.

stellantisA világ 4. legnagyobb autóipari konglomerátuma, az újonnan létrejött Stellantis-csoport Magyarországra, Szentgotthárdra hozza az 1,6 literes benzinmotorok új generációjának gyártását. A hibrid autókba készülő motorból évi 200 ezret fognak készíteni, a jelenlegi évi 350 ezres 1,2 literes benzinmotor-gyártás megtartása mellett. A sorozatgyártás 2023 első felében indul, az 50 százalékos kapacitásbővítés jelentős létszámnövekedést hoz majd a jelenlegi 800 munkavállaló mellett.

A Stellantis az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles és a francia PSA autóipari konszern egyesülésével jött létre januárban. A Stellantis-csoportnak több mint 30 országban vannak gyárai, világszerte 400 ezer alkalmazottat foglalkoztatnak, 14 autómárkát gyártanak - köztük a Fiat, Chrysler, Opel, Peugeot, a Citroën, Jeep, Maserati és Alfa Romeo márkákat -, a fenntartható mobilitás szempontjából pedig a világelső pozíciót célozzák meg.

A huszonnyolc éves motorgyártási tapasztalattal rendelkező szentgotthárdi üzem gyártó- és szerelősorain 2020 januárjának első napjaitól álltak át a - négyszer is az „Év Motorjának" megválasztott - háromhengeres 1,2 literes turbó PSA EB-benzinmotor, valamint EP-hengerfejek gyártására. Ezzel az üzem gyakorlatilag lecserélte az addigi gyártási palettáját, s jelenleg a Stellantis európai motorgyárai közül a szentgotthárdi gyár az egyike azon gyáraknak, amelyek az 1,2 literes PureTech motorcsaládba tartozó benzinmotort gyártják - 350 ezres éves kapacitással.

Az új generációs, 1,6 literes PureTech benzinmotorok gyártásának Magyarországra helyezése bővítést jelent Szentgotthárdon, ezt ugyanis a jelenlegi, 1,2 literes motorok gyártásának megtartása mellett tervezik megvalósítani. Az új motortípus elsősorban hibrid autókhoz készül, a 2023. első felére tervezett sorozatgyártás indítása után az éves gyártási kapacitás eléri majd a 200 ezer darabot.

A motor fő komponenseit, a főtengelyt, a forgattyúsházat és a hengerfejet Szentgotthárdon fogják megmunkálni és itt történik majd a motor összeszerelése és tesztelése is. Az új motor gyártása a meglévő sorok átalakítása révén történik majd. A tervezési és kivitelezési munkák zömét a gyár mérnökei és szakemberei házon belül fogják elvégezni.

Kapcsolódó cikkek

Iparági cikkek

N
Szintet lép a Feintool tokodi operációja

34,1 millió euró értékű kapacitásnövelő beruházást hajt végre tokodi üzemében a svájci tulajdonban lévő Feintool. A préselt elektroacél lemeztermék és a formázott acél alkatrészek piacvezetője 6.740 m2-rel bővíti gyárát az Esztergomi járásban, az új egység 2025 ...

2024. 12. 17.

Járműipar #Járműipar #Feintool #Tokod #acél alkatrész gyártás #34,1 millió euró #csúcstechnológiás gyártás
N
Száznál is több hazai cég vett részt a BYD budapesti beszállítói fórumán

Kimagasló érdeklődés mellett, több mint száz hazai vállalkozás részvételével tartották meg az első európai autógyártó üzemét Szegeden építő BYD kétnapos budapesti beszállítói fórumát. A rendezvényen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kiemelte, hogy...

2024. 10. 16.

Járműipar #Járműipar #BYD #Szeged #Autógyártók #E-mobilitás #Járműipari beszállító
N
Növeli magyarországi jelenlétét az indiai járműipari beszállító

A Motherson cégcsoport részét képező SMR Automotive Mirror Technology Hungary Bt. 33,3 millió eurós magyarországi beruházást jelentett be. Az indiai járműipari beszállító fejlesztésének célja a termelési és logisztikai kapacitások bővítése, valamint automatizáci...

2024. 06. 06.

Járműipar #Járműipar #SMR Automotive Mirror Technology #33,3 millió euró #Járműipari beszállító #Visszapillantó tükrök #Mosonmagyaróvár