Business Services Hungary 2021: A legfontosabb iparági trendek és tendenciák - VIDEÓ
2021. 11. 25.
A Nemzeti Befektetési Ügynökség (Hungarian Investment Promotion Agency, HIPA) immár hetedik alkalommal rendezte meg a Business Services Hungary Konferenciát és Díjátadó Ünnepséget. Idén is átfogó felmérés készült 78 cég részvételével az üzleti szolgáltatási központok (BSC-k) körében, ennek eredményei álltak a megbeszélések középpontjában. Az esemény házigazdája a HIPA és partnere, az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) BSS Platformja volt. Idén a rendezvény rangos díjait a Diageo, a Morgan Stanley és Alex Laffan (Tesco) kapta.
Folyamatos növekedés, alkalmazkodóképesség, rugalmasság. Az elmúlt húsz év folyamatos növekedésének eredményeként Magyarország a kelet-közép-európai régió egyik vezető nemzetközi üzleti szolgáltatási központjává vált, ahol 156 cég 70.446 főt foglalkoztat.
A magyar üzleti szolgáltatási szektor a COVID-19 világjárvány idején is képes volt bevonni és megtartani a tehetségeket, és folyamatosan vonzani az új befektetéseket. A szektor alkalmazkodó képességével és rugalmas működésével magas szintű érettséget ért el teljesen globális szolgáltatói környezetben, mindezt Magyarországról támogatva.
A magyarországi BSC-k által leggyakrabban támogatott funkciók a pénzügy, számvitel és kontrolling, az emberi erőforrások, az információs technológia, a beszerzés, logisztika és ellátási lánc, valamint az ügyfélszolgálat. A magyarországi BSC-k súlypontja fokozatosan tolódik a tranzakciós vagy rutinszolgáltatásoktól az értéknövelőbb tevékenységek irányába. A kérdőívet kitöltők többsége teljes szolgáltatási portfóliójának több mint 50 százalékához nyújt értéknövelő szolgáltatásokat. Emellett a megkérdezettek 78 százaléka több értéknövelő funkciót tervez Magyarországra hozni a következő három évben.
A COVID-19 világjárvány ellenére a Magyarországon működő BSC-k továbbra is pozitívan látják a jövőt. A válaszadók 63 százaléka arra számít, hogy horizontálisan bővíteni fogja szolgáltatási portfólióját, 51 százalékuk pedig felfelé történő elmozdulást vár az értékláncban 2021-ben.
Végezetül fontos megjegyezni, hogy a COVID-19 világjárvány jelentős hatással volt a válaszadó BSC-k működési modelljeire. A hibrid munkamodell széles körben elfogadottá vált, ami várhatóan átformálja majd Magyarországon az új és már meglévő BSC-k működését és a tehetséggondozást.
Összességében Magyarország üzleti szolgáltató szektora meg tudta őrizni versenyelőnyét annak köszönhetően, hogy az ország magasan képzett munkaerőt, színvonalas irodákat és informatikai infrastruktúrát, valamint támogató és stabil üzleti környezetet biztosít a kiváló életminőség mellett.
AZ ÉV KIVÁLÓSÁGI KÖZPONTJA: Diageo
A Business Services Hungary 2021 felmérés és az elmúlt években elért eredmények alapján Az Év Kiválósági Központja díjat elnyert cég folyamatosan bővítette szolgáltatási portfólióját, számos új funkciót indított el, és további magas hozzáadott értékű szolgáltatásokat hozott Magyarországra. Kiemelkedő eredményeivel a társaság hozzájárult a magyar BSC szektor fejlődéséhez, és növelte a foglalkoztatottságot az országban.
LEGJOBB OKTATÁSI EGYÜTTMŰKÖDÉS: Morgan Stanley
A Morgan Stanley kiemelt hangsúlyt fektet az oktatásra Magyarországon, és jelentős erőfeszítéseket tesz a BSC szektor és a magyarországi oktatási intézmények közötti együttműködés elősegítésére. A díj győztese országszerte nagy múltra visszatekintő és folyamatosan bővülő együttműködést alakított ki felsőoktatási intézményekkel és középiskolákkal. Ezekre a kezdeményezésekre alapozva különféle üzleti kompetenciákkal és üzleti nyelvtudással kapcsolatos képzési programokat biztosítanak a Magyarországon tanuló diákok számára.
AZ ÉV BSC VEZETŐJE: Alex Laffan, Tesco
Az év BSC vezetője címmel olyan vezetőket tüntetnek ki, akik szakmai kiválóságot mutatnak készségeikben, etikus magatartást tanúsítanak a munkavállalókkal szemben, tevékenységük során elősegítik az ágazati szereplők közötti együttműködést, és proaktívan hozzájárulnak az ágazat jövőbeli fejlődéséhez. A díj odaítélésekor az adott BSC létszámának és szolgáltatási portfóliójának bővülését is figyelembe vesszük. Az idei díjazott valódi és innovatív vezetői készségekkel rendelkezik, és elősegítette az együttműködést a BSC szektorban dolgozó partnerszervezetekkel és vállalatokkal, ami jelentős hatást gyakorolt a szektor jövőjére.
Iparági cikkek
Újabb rekordévet zár és térségi szinten is kiemelkedő eredményeket ért el az üzleti szolgáltató központok (BSC-k) magyarországi szektora a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség közreműködésével végzett felméréssorozat új adatai szerint, amelyeket a szakma egyik leg...
2024. 11. 14.
BSC #BSCÁtadták a CallComm Zrt. új irodáját Nyíregyházán, amelyet a vállalat a Nyíregyházi Egyetem épületében alakított ki. A 2,7 millió euró összértékű beruházás keretében az operáció 100 új munkahelyet teremtett, valamint 150 munkavállaló részére indította el szakmai ...
2024. 05. 24.
BSC #BSCAz üzleti szolgáltató központ (BSC) szektor magas rangú vezetői tizenegyedik alkalommal találkoztak a lengyelországi Varsóban, ahol az ágazat régiós seregszemléjén, a CEE Business Services Summit & Awards-on megválasztották az év legjobbjait. Az eseményen a magy...
2023. 03. 14.
BSC #BSC