Elkészült a Continental átépített tesztpályája Veszprémben - VIDEÓRIPORT
2020. 09. 24.
Felavatták a Continental újratervezett járműdinamikai tesztpályáját. A német technológiai vállalat veszprémi létesítménye a beruházás eredményeként – a legújabb autóipari fejlesztési irányoknak megfelelően – már magas szinten automatizált biztonsági funkciók és vezetéstámogató rendszerek kipróbálására is alkalmas, ami nagyban hozzájárulhat a fejlesztési ciklusidő jelentős csökkentéséhez.
A mintegy másfél évszázados múltra visszatekintő, hannoveri központú Continental AG gumiabroncs-gyártó vállalatból mára a világ egyik vezető TIER-1 beszállítójává lépett elő. A technológiai vállalatcsoport autóipari jelentőségét jól mutatja, hogy 1997-ben kulcsszerepet játszott a hibrid meghajtású rendszerek technológiájának kifejlesztésében. A frankfurti tőzsdén jegyzett Continental a legutóbbi adatok szerint mintegy 232 000 alkalmazottat foglalkoztat 59 országban.
A Continental magyarországi érdekeltségeinek felépítését 1991-ben kezdte, és a folyamatos bővítéseknek köszönhetően mára stratégiai jelentősége lett a vállalatcsoportnál. Hazánkban jelenleg a német technológiai vállalat mind az öt divíziója jelen van: hét gyárral, egy logisztikai központtal, egy budapesti mesterséges intelligencia fejlesztő központtal és veszprémi K+F egységgel, valamint egy gumiabroncs kereskedelmi képviselettel. A hazánkban mintegy 8000 főt foglalkoztató Continental csoport stratégiai partnerként tekint Magyarországra, ennek eredményeként a gyártást követően egyre több magas hozzáadott értékű technológiai és fejlesztési folyamatot telepít hazánkba, amit az elmúlt tíz évben Magyarországon végrehajtott összesen 500 millió euró értékű befektetés is jól példáz.
A Continental Automotive Hungary Veszprémben a világ valamennyi autógyártója részére állít elő gépjármű menetbiztonsági rendszerekhez különböző szenzorokat. A gyártási kapacitás folyamatosan bővül, ahogyan a kutatás-fejlesztési tevékenység is. A fejlesztési központ és Kelet-Európa legnagyobb tesztpályája kiváló alapot ad az elektronikus vezérlésű fékrendszerek (ABS, ESC) és azok komponenseinek fejlesztésén és tesztelésén dolgozó több száz fejlesztőmérnök munkájához. A Continental csoporton belül az ESC-rendszerek teljes körű projektfelelőseként – többek között a frankfurti központot koordinálva –, valamint szenzorfejlesztési kompetencia központként funkcionáló egységről kijelenthető, hogy a német technológiai vállalat Veszprémből formálja a jövő biztonságos mobilitását.
További erősíti mindezt a megújult tesztpálya, ahol helyben, valós környezetben, már öt modulon (dinamikai felület, kezelhetőségi pálya, fékfelület, emelkedő és lejtő modul, döntött gyorsítósáv) ellenőrizhetik a járműdinamikai fejlesztéseket a veszprémi mérnökök.
Kapcsolódó cikkek
Iparági cikkek
34,1 millió euró értékű kapacitásnövelő beruházást hajt végre tokodi üzemében a svájci tulajdonban lévő Feintool. A préselt elektroacél lemeztermék és a formázott acél alkatrészek piacvezetője 6.740 m2-rel bővíti gyárát az Esztergomi járásban, az új egység 2025 ...
2024. 12. 17.
Járműipar #JárműiparKimagasló érdeklődés mellett, több mint száz hazai vállalkozás részvételével tartották meg az első európai autógyártó üzemét Szegeden építő BYD kétnapos budapesti beszállítói fórumát. A rendezvényen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kiemelte, hogy...
2024. 10. 16.
Járműipar #JárműiparA Motherson cégcsoport részét képező SMR Automotive Mirror Technology Hungary Bt. 33,3 millió eurós magyarországi beruházást jelentett be. Az indiai járműipari beszállító fejlesztésének célja a termelési és logisztikai kapacitások bővítése, valamint automatizáci...
2024. 06. 06.
Járműipar #Járműipar