Ismét díjazták a legjobb üzleti szolgáltató központokat és szakembereket

Ismét díjazták a legjobb üzleti szolgáltató központokat és szakembereket

2017. 11. 02.

Ésik Róbert, a HIPA elnöke

A Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) harmadik alkalommal szervezte meg a Hungarian Shared Services Gála eseményt és díjkiosztó ünnepséget, az idei évtől szakmai partnereivel, az EY-jal és az SSC Heroes-szal együttműködve. A gálaesemény kiválósági díjait idén a Nokia, a MOL Magyarország, valamint Csucska Péter, a Lexmark Budapest Competence Center ügyvezetője vehették át Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminisztertől és Ésik Róberttől, a HIPA elnökétől.

A fiatalnak mondható SSC ágazat az elmúlt néhány évtizedben rohamtempóban fejlődött hazánkban, ezért kiemelt szereppel bír a Magyarországra irányuló befektetések, és így a teljes magyar gazdaság sikeres működése esetében. A Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) által kezelt pozitív projektek száma alapján és az újonnan létrehozott munkahelyek ágazati megoszlása tekintetében is az SSC áll a második legerősebb helyen; 2016-ban közel 2500 új munkahely jött létre 12 projekt kapcsán, 2017 első félévében pedig 7 projekt által létesült 1333 új munkahely. A HIPA jelenleg 11 aktív, döntés előtti, az SSC szektorba tartozó projektet kezel. Amennyiben a tárgyalási folyamatok végét követően a jelenleg ismert paraméterekkel valósulnak meg ezek a projektek, úgy a beruházások által összesen 1560 új munkahely jön létre.

Mindezeken túlmenően az SSC szektor egy magas hozzáadott értékű területnek számít, az elmúlt időszakban számos mérnöki, valamint fejlesztési tevékenységhez kapcsolódó projekt döntött Magyarország mellett. Egyre jelentősebb a Budapesten kívüli lokációk választása is, mint Pécs, Debrecen, Szeged, vagy Székesfehérvár, ahol kiváló az oktatási háttér. Erre a nagyvárosok is nyitottak, hiszen a fiatal, jól képzett, diplomás szakembereik számára helyben biztosított munkahelyek jönnek létre.

Az idei gálaeseményre egy egyedülálló, reprezentatív 360 fokos iparági felmérés is készült, mely betekintést nyújt az aktuális piaci helyzetbe, emellett az SSC kiválósági és az év oktatási együttműködésért járó díjak is a Hungarian Shared Services & Outsourcing Insights felmérésének eredményei, valamint egy szakmai zsűri döntése alapján lettek kiválasztva.

Az idei évben a Center of Excellence, vagyis az SSC kiválósági díjat a Nokia képviseletében Zagyva Béla ügyvezető igazgató vette át. A Nokia 1997 óta van jelen Magyarországon, ahol a két évtized alatt számos terület, köztük a budapesti szolgáltatóközpont is jelentős pozíciót vívott ki magának a globális piacon. Itt végzik a NOKIA teljes cégcsoportjának a könyvelési, pénzügyi, adózási, HR, beszerzési és marketing tevékenységét.
A budapesti Nokiánál már több mint 2000 munkatárs dolgozik, többségük világszínvonalú technológiai fejlesztéseken és több mint 600-an üzleti szolgáltatásokat nyújtanak a cégcsoport többi tagja számára. A Nokia büszke arra, hogy vonzó a fiatal szakemberek számára, és mindent meg is tesz azért, hogy Magyarországon egy erős, jól képzett szakemberbázis jöjjön létre, akik itthon találják meg a számításaikat.

A Best in Educational Cooperation, vagyis oktatási együttműködés kategóriában a díj nyertese a MOL Magyarország lett, melyet Bozóki Csaba képviselt. A tehetségek felfedezésére vonatkozó stratégia egyik alappilléreként a MOL Magyarország együttműködéseket folytat számos közép- és felsőfokú oktatási intézménnyel. Számos szakmai gyakorlatra és diplomamunkára adnak lehetőséget, ösztöndíjat kínálnak, illetve alapítványokat, diákszervezeteket, egyesületeket és szövetségeket támogatnak. Az idei évtől kezdve nagy hangsúlyt fektetnek az üzleti szolgáltatások területével kapcsolatos oktatási kapcsolatok élénkítésére is.

Az SSC Manager of the Year, azaz az év SSC vezetője kategóriában Csucska Péter, a Lexmark Budapest Competence Center ügyvezetője lett a díjazott. Csucska Péter 2008-ban csatlakozott a Lexmark-hoz, 2014-től a Lexmark International Technology Hungary Kft vezetője. A Közép-Kelet Európai SSC közösségben is elismert vezető, valamint aktív részvételével különböző szakmai fórumok munkáját is segíti.

Iparági cikkek

N
Régiós szinten is előkelő eredményekkel büszkélkedhet a hazai BSC szektor

Újabb rekordévet zár és térségi szinten is kiemelkedő eredményeket ért el az üzleti szolgáltató központok (BSC-k) magyarországi szektora a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség közreműködésével végzett felméréssorozat új adatai szerint, amelyeket a szakma egyik leg...

2024. 11. 14.

BSC #BSC #BSC #Business Services Hungary felmérés #Díjak #konferencia #Konnektivitás
N
Új irodájával erősíti jelenlétét a CallComm

Átadták a CallComm Zrt. új irodáját Nyíregyházán, amelyet a vállalat a Nyíregyházi Egyetem épületében alakított ki. A 2,7 millió euró összértékű beruházás keretében az operáció 100 új munkahelyet teremtett, valamint 150 munkavállaló részére indította el szakmai ...

2024. 05. 24.

BSC #BSC #CallComm #Call Center #100 ÚJ munkahely #2,7 millió euró #Nyíregyháza
N
Kettő magyarországi üzleti szolgáltató központot díjaztak az idei CEE Business Services Summit & Awards gálán

Az üzleti szolgáltató központ (BSC) szektor magas rangú vezetői tizenegyedik alkalommal találkoztak a lengyelországi Varsóban, ahol az ágazat régiós seregszemléjén, a CEE Business Services Summit & Awards-on megválasztották az év legjobbjait. Az eseményen a magy...

2023. 03. 14.

BSC #BSC #HIPA #BSC #ExxonMobil #Trivium Packaging #CEE Business Services Summit