Budapesten fejleszti az önvezető autók mesterséges intelligenciáját a Continental
2018. 01. 30.
Az autóipar globális szinten meghatározó német óriásvállalata, a Continental Magyarországon létesíti legújabb kutatás-fejlesztési központját az önvezető autók fejlesztéséhez kapcsolódóan. A központ a fejlett vezető támogató rendszerekkel foglalkozó üzletág (ADAS) globális hálózatának részeként, a mesterséges intelligencia alapú mély gépi tanulás (deep machine learning) elemzésének és fejlesztésének lehetőségeit fogja vizsgálni. Májusig mintegy 100 szoftver, hardver és big data szakértőt toboroznak, akik Budapestről formálhatják az önvezető technológiák jövőjét.
A több mint 100 éves múltra visszatekintő, hannoveri központú Continental AG gumiabroncs-gyártó vállalatból mára a világ 5 vezető TIER-1 beszállítójának egyike vált. A vállalatcsoport autóipari jelentőségét jól mutatja, hogy 1997-ben kulcsszerepet játszott a hibrid meghajtású rendszerek technológiájának kifejlesztésében. A frankfurti tőzsdén jegyzett Continental 2017-ben várhatóan több mint 44 milliárd euró árbevételt realizált, 56 országban több mint 233 000 főt foglalkoztatva.
Az ADAS üzletág már évek óta épít a gépi tanulásra és a neurális hálózatok tudományára. Az intelligens járműveknek tudniuk kell, hogy az őket körülvevő, közlekedésben résztvevők hogyan fognak viselkedni. A komplex vezetési környezetben a döntéseket nem lehet csupán egy tárgy vagy egy érzékelő alapján meghozni. A mély gépi tanulásra alapozott módszerek különböző szinteken nyújtanak segítséget ezeknek a komplex helyzeteknek a megoldásához – a környezeti érzékelőktől kezdve a vezetési stratégián át a tényleges járműirányításig. A mély tanulási módszerek átméretezhetőek, így a több adat és a nagyobb számítási teljesítmény jobb teljesítményt fog eredményezni.
A budapesti mesterséges intelligencia központ a már kiépült globális szoftvergyártó hálózatba kerül integrálásra. Az új fejlesztőközpontnál a mintegy 100 szoftver, hardver és big data szakértő fókusza a mély gépi tanulásra, azon belül is a biztonság szempontjából kritikus, valós idejű szoftveres alkalmazásokra helyeződik majd.
– mondta Markus Strothjohann, magyarországi HR vezető.
– mondta el Ésik Róbert, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) elnöke.
A Continental magyarországi érdekeltségeinek felépítését 1991-ben kezdte, jelenleg 6 vállalattal van jelen Magyarországon, és 7 telephelyet működtet. Makón, Nyíregyházán, Szegeden és Veszprémben folytat gyártó tevékenységet, valamint Veszprémben 2003 óta kutatás-fejlesztési kapacitást is telepítettek. A mintegy 8000 főt foglalkoztató vállalat folyamatosan fejleszti magyarországi egységeit magas hozzáadott értékű és kutatás-fejlesztési tevékenységekkel.
Kapcsolódó cikkek
Iparági cikkek
34,1 millió euró értékű kapacitásnövelő beruházást hajt végre tokodi üzemében a svájci tulajdonban lévő Feintool. A préselt elektroacél lemeztermék és a formázott acél alkatrészek piacvezetője 6.740 m2-rel bővíti gyárát az Esztergomi járásban, az új egység 2025 ...
2024. 12. 17.
Járműipar #JárműiparKimagasló érdeklődés mellett, több mint száz hazai vállalkozás részvételével tartották meg az első európai autógyártó üzemét Szegeden építő BYD kétnapos budapesti beszállítói fórumát. A rendezvényen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kiemelte, hogy...
2024. 10. 16.
Járműipar #JárműiparA Motherson cégcsoport részét képező SMR Automotive Mirror Technology Hungary Bt. 33,3 millió eurós magyarországi beruházást jelentett be. Az indiai járműipari beszállító fejlesztésének célja a termelési és logisztikai kapacitások bővítése, valamint automatizáci...
2024. 06. 06.
Járműipar #Járműipar