Német multinacionális vállalat átadta új stratégiai központját Budapesten

Német multinacionális vállalat átadta új stratégiai központját Budapesten

2023. 02. 23.

A német családi tulajdonban lévő KOSTAL Csoport megnyitotta új, fenntartható zászlóshajóját Budapesten, új módját hozva a munkavégzésnek a KOSTAL család életébe. Az üzleti szolgáltató központ a vállalat teljes tevékenységének és globális fenntarthatósági törekvéseinek bázisaként szolgál majd, ami az iroda kialakításában és tervezésében is tükröződik.

Az elsősorban autóipari beszállítóként ismert, négy kontinens 21 országában jelen lévő, mindig is a technológiai újításokra összpontosító német multinacionális családi vállalat úgy döntött, hogy új fejezetet nyit üzleti életében, és belső struktúrák és folyamatok innovációjába kezd. Ennek eredményeként a globális üzleti szolgáltatások új központja megnyitotta kapuit a KOSTAL-csoport legújabb tagjai előtt. 

Ahhoz, hogy továbbra is a technológiai újításokra és az ügyfélközpontúságra törekedhessünk, szükséges és logikus lépés az adminisztratív tevékenységeink egyes részeinek összevonása. Véleményünk szerint a magasan képzett, hozzáértő munkatársak magas aránya miatt Budapest a legkiválóbb helyszín üzleti szolgáltatásainkhoz

- jelentette ki Andreas Kostal az ünnepélyes irodanyitó ünnepségen tartott nyitóbeszédében.

A BSC szektor egyik regionális fellegvára

A német vállalatok 2021-ben is nagymértékben járultak hozzá a működőtőke-beáramláshoz azáltal, hogy a beruházási volumen 30%-át, illetve az újonnan létrejövő munkahelyek 40%-át biztosították. A KOSTAL aktuális BSC projektje e sikertörténet fontos fejezete.

A mintegy hetvenezer, nagy többségben magasan képzett munkavállalót foglalkoztató üzleti szolgáltató központ (BSC) ágazat a magyar gazdaság egyik dinamikusan növekvő szegmense

- emelte ki a KOSTAL új irodájának gazdasági jelentőségét Joó István, a HIPA vezérigazgatója.

A Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) 103 vonatkozó projekt megvalósulásában működött közre 2014 és 2022 között, amelynek eredményeképp 19 ezer munkahely jött létre.

Hazánk mára a kelet-közép-európai régió egyik vezető nemzetközi központjává vált a BSC szektorban, és minden adott ahhoz, hogy továbbra is vonzó befektetői célpont maradjon. Képesek vagyunk ugyanis folyamatosan új beruházásokat hozni Magyarországra, valamint hosszú távon is bevonzani és megtartani a tehetségeket

- mondta Joó István.

Stabil növekedés pozitív strukturális változásokkal

Az adatok azt mutatják, hogy nemcsak az ágazat növekedési üteme marad stabil, hanem pozitív strukturális változások is zajlanak. A témában végzett 2021-es Business Services Hungary felmérés szerint a válaszadók nagyjából fele tervezte, hogy feljebb lép az értékláncban és vertikális irányban fejleszt a következő évben. Ötből négy cég vette fontolóra ugyanakkor, hogy három éven belül magas hozzáadott értékű munkafolyamatokat hoz Magyarországra.  

Ezek rendkívül ígéretes kilátások, mivel mindez nagyszerűen illeszkedik Magyarország azon stratégiai célkitűzésébe, amely magas hozzáadott értékű beruházások támogatását részesíti előnyben. Tavaly a HIPA 20 ilyen projektben működött közre, amelyek összesen 2.500 munkahelyet hoznak létre az üzleti szolgáltató központok, az IT és a K+F területén

– tette hozzá Joó István.

A KOSTAL Business Services nem csupán egy iroda, és nem is egy telephely. Ez egy új módja a munkavégzésnek. Irodánkban a munka teljesen rugalmas. Senki sem kényszerül arra, hogy hetente akárhány napra is bejöjjön az irodába - hacsak nem szeretne

- hangsúlyozta Csucska Péter, a KOSTAL Global Business Services (KBS) ügyvezető igazgatója az irodai kultúrával kapcsolatban.  

Fokozatosan a teljes fordulatszám felé

A KBS-nél jelenleg helyi és globális komplex folyamatok kialakítása zajlik. Néhány tevékenység, mint például a pénzügy, a PMO, egyes IT-területek és a fenntarthatóság már működésbe lendült, míg sok más tevékenység az átmenet és a kiépítés különböző szakaszaiban van. Itt Budapesten a tervek szerint 2024 végére a 300 főt meghaladó létszámot terveznek.

Csucska Péter kiemelte, hogy az országban elérhető legjobb szakembereket vették fel, és az ő tapasztalataikat, valamint a BSC-iparág által az elmúlt mintegy 20 évben kialakított legjobb gyakorlatokat kívánják felhasználni.

Kapcsolódó cikkek

Iparági cikkek

N
Régiós szinten is előkelő eredményekkel büszkélkedhet a hazai BSC szektor

Újabb rekordévet zár és térségi szinten is kiemelkedő eredményeket ért el az üzleti szolgáltató központok (BSC-k) magyarországi szektora a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség közreműködésével végzett felméréssorozat új adatai szerint, amelyeket a szakma egyik leg...

2024. 11. 14.

BSC #BSC #BSC #Business Services Hungary felmérés #Díjak #konferencia #Konnektivitás
N
Új irodájával erősíti jelenlétét a CallComm

Átadták a CallComm Zrt. új irodáját Nyíregyházán, amelyet a vállalat a Nyíregyházi Egyetem épületében alakított ki. A 2,7 millió euró összértékű beruházás keretében az operáció 100 új munkahelyet teremtett, valamint 150 munkavállaló részére indította el szakmai ...

2024. 05. 24.

BSC #BSC #CallComm #Call Center #100 ÚJ munkahely #2,7 millió euró #Nyíregyháza
N
Kettő magyarországi üzleti szolgáltató központot díjaztak az idei CEE Business Services Summit & Awards gálán

Az üzleti szolgáltató központ (BSC) szektor magas rangú vezetői tizenegyedik alkalommal találkoztak a lengyelországi Varsóban, ahol az ágazat régiós seregszemléjén, a CEE Business Services Summit & Awards-on megválasztották az év legjobbjait. Az eseményen a magy...

2023. 03. 14.

BSC #BSC #HIPA #BSC #ExxonMobil #Trivium Packaging #CEE Business Services Summit