Új budapesti irodájából fejleszti az önvezető autók technológiáját a Continental - VIDEÓ RIPORT
2019. 02. 21.
Az autóipar globális szinten meghatározó német óriásvállalata, a Continental Magyarországon létesítette legújabb kutatás-fejlesztési központját az önvezető autók fejlesztéséhez kapcsolódóan. A központ a fejlett vezető támogató rendszerekkel foglalkozó üzletág (ADAS) globális hálózatának részeként, a mesterséges intelligencia alapú mély gépi tanulás (deep machine learning) elemzésének és fejlesztésének lehetőségeit vizsgálja, fejleszti és teszteli. Az új egység hamarosan már 100 szoftver és hardver szakértővel, Budapestről formálja biztonság szempontjából kritikus, valós idejű szoftveres alkalmazásokon alapuló, részben vagy teljesen önvezető technológiák jövőjét.
A több mint 100 éves múltra visszatekintő, hannoveri központú Continental AG gumiabroncs-gyártó vállalatból mára a világ 5 vezető TIER-1 beszállítójának egyikévé vált. A vállalatcsoport autóipari jelentőségét jól mutatja, hogy 1997-ben kulcsszerepet játszott a hibrid meghajtású rendszerek technológiájának kifejlesztésében. A frankfurti tőzsdén jegyzett Continental csoport együttes forgalma 2018-ban várhatóan eléri a 44,4 milliárd eurót. Jelenleg a cégcsoport több mint 244 000 alkalmazottat foglalkoztat 61 országban.
A Continental magyarországi érdekeltségeinek felépítését 1991-ben kezdte, és a folyamatos bővítéssel mára stratégiai jelentősége lett a globális vállalatcsoportnál. Jelenleg mind az 5 divízió jelen van 7 gyártóegységgel Magyarországon, összesen 7 városban. A német konszern Makón, Nyíregyházán, Szegeden és Veszprémben folytat gyártó tevékenységet, valamint Veszprémben 2003 óta kutatás-fejlesztési kapacitással is rendelkezik. A hazánkban mintegy 8000 főt foglalkoztató vállalat stratégiai partnerként tekint Magyarországra, és a gyártást követően egyre több technológiai és fejlesztési folyamatot telepít hazánkba.
A Continental Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) üzletága már évek óta épít a gépi tanulásra és a neurális hálózatok tudományára. Az intelligens járműveknek tudniuk kell, hogy az őket körülvevő, közlekedésben résztvevők hogyan fognak viselkedni. A komplex vezetési környezetben a döntéseket nem lehet csupán egy tárgy vagy egy érzékelő alapján meghozni. A mély gépi tanulásra alapozott módszerek különböző szinteken nyújtanak segítséget ezeknek a komplex helyzeteknek a megoldásához – a környezeti érzékelőktől kezdve a vezetési stratégián át a tényleges járműirányításig.
A budapesti Mesterséges Intelligencia (MI) Fejlesztő Központ létrehozása fontos mérföldkő a Continental számára a teljesen automatizált vezetés felé haladó úton. Egy részben vagy egészében önvezető rendszer különböző komponensekből áll, amelyeket külön kell kialakítani, majd egy szerves egészbe integrálni. A magyar ADAS központ a mély gépi tanulási módszerek (deep machine learning) fejlesztése mellett az alkalmazás és az integrálás területével is foglalkozik, így a fejlesztés előkészítésétől a termék tervezéséig tartó folyamat jelentősen lerövidül Budapesten. Az új megoldások azonnal beépíthetők a speciálisan felszerelt teszt járműbe, hogy a szakértők valós körülmények között is szerezhessenek tapasztalatot.